NECİP FAZIL KISAKÜREK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ERASMUS+ PROJESİNE EV SAHİPLİĞİ
NECİP FAZIL KISAKÜREK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ERASMUS+ PROJESİNE EV SAHİPLİĞİ YAPTI.
STEAM yoluyla ayrımcılıkla mücadele isimli (Steam To Tackle Polarısatıon) ERASMUS projemizin ikinci toplantısı okulumuz Necip Fazıl Kısakürek Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde 29-31 Ocak 2024 tarihinde Bahçelievler İlçe Milli Eğitim Müdürü Emin ÇIKRIKÇI’nın katılımı ve açılış konuşmasıyla başlamıştır. Okulumuzu temsilen Okul Müdürü Dr. Mustafa DEMİRER, İngilizce Öğretmenimiz Yasemin KARACAOĞLU ve Okul Psikolojik Danışmanı Gamze GÜNAYDIN projeye katılım sağlamıştır. Proje partnerlerimiz Fransa, Polonya, Hırvatistan,Bulgaristan ve Kıbrıs Rum Kesimidir.
STEAM, "Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics" kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Bu yaklaşım, STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitimine sanatı da ekleyerek öğrencilere daha kapsamlı bir öğrenme deneyimi sunmayı amaçlar. Sanatın eklenmesiyle öğrenciler, yaratıcılıklarını, estetik algılarını ve problem çözme becerilerini daha da geliştirebilirler.
STEAM yaklaşımı, öğrencilerin sadece bilimsel ve matematiksel becerilerini değil, aynı zamanda sanat, tasarım ve ifade yeteneklerini de geliştirmelerine olanak tanır. Bu sayede, öğrencilerin çok yönlü düşünme becerileri artar ve gerçek dünya problemlerine daha etkili çözümler üretebilirler.
Projemizin toplantısında, STEAM eğitiminin önemi ve uygulanması üzerine yapılan sunumlar ve atölye çalışmalarıyla katılımcılar bilgilendirildi. STEAM yaklaşımının öğrencilerin eğitiminde nasıl kullanılabileceği ve bu yaklaşımın öğrencilerin öğrenme süreçlerine nasıl katkı sağlayabileceği üzerine deneyim paylaşımları yapıldı.
Projemizin Fransız okul koordinatörlüğünde yürütülmesi, farklı ülkelerden gelen katılımcıların bir araya gelerek kültürel alışverişte bulunmalarını sağladı. Her ülkenin STEAM eğitimi konusundaki deneyimleri paylaşılarak ortak bir vizyon oluşturulmaya çalışıldı.
Toplantıya katılan öğretmenler, STEAM yaklaşımını kendi derslerine nasıl entegre edebilecekleri konusunda fikir alışverişinde bulunarak projenin gelecekteki aşamalarına yönelik planlamalar yaptılar. Toplantı, STEAM yoluyla ayrımcılıkla mücadele projemizin ilerleyen aşamalarında daha da verimli çalışmalar yapabilmemiz için önemli bir adım oldu.